Adquirir coneixements sobre el maneig de les polítiques de màrqueting i la seva adequada utilització per a la satisfacció dels clients i per a la maximització del benefici empresarial.
Definir l'estratègia empresarial des del prisma del mercat, principal font de beneficis per a l'empresa. Conèixer els productes i la seva classificació, el cicle de vida dels mateixos i la fixació de preus a l'hora de competir amb la resta d'empreses.
Adquirir coneixements de mercat, diferenciació, segmentació, posicionament i imatge als treballadors, perquè puguin utilitzar-los en les tasques de gestió de màrqueting i les diferents possibilitats quantitatives i qualitatives d'investigació de mercats. Conèixer tècniques com la promoció de vendes, el punt de venda, la publicitat i les relacions públiques per facilitar l'entrada i manteniment en el mercat.
Directius. Per Directors / es Generals, CEO 's, Gerents, Directors / es Comercials i de Vendes, Brand Mangers o Export Managers que necessiten incorporar els coneixements i instruments del màrqueting per esdevenir hàbils estrategs capaços de conduir a les seves organitzacions a l'èxit i l'excel·lència empresarial.
Càrrecs intermedis. Product Managers, Community Managers, Supervisors de Vendes o Business Develpment Mgers. que volen ampliar els seus coneixements per projectar la seva carrera professional fins a posicions estratègiques, dotant-se d'eines d'investigació, anàlisi, planificació i comunicació que els ajudin a desenvolupar qualitativament les seves responsabilitats diàries.
Comercials. Delegats de Zona, Comercials, Venedors de Lineal o Key Accounts que necessiten ampliar el camp d'anàlisi i visió comercial per fer créixer les seves respectives zones o canals gràcies a comprendre millor les dinàmiques del mercat, no sempre centrades en factors reconegudament claus, com el preu i el servei.
Mòdul I: Màrqueting per a pimes:
UD1. El Màrqueting. 1.1. Introducció. 1.2. Principis i fonaments del Màrqueting. 1.3. Conceptes del Màrqueting. 1.4. Desenvolupament del Màrqueting.
UD2. Determinants del Màrqueting. 2.1. Introducció. 2.2. El consumidor. 2.3. El comprador. 2.4. La demanda. 2.5. El mercat. 2.6. La competència. 2.7. L'empresa. 2.8. El marc Socioeconòmic, el marc Polític-Legal, la Conjuntura.
UD3. Instruments del màrqueting I. 3.1. Introducció. 3.2. El producte. 3.3. El preu.
UD4. Instruments del Màrqueting II. 4.1. La promoció. 4.2. El punt de venda. 4.3. La distribució. 4.4. La comunicació.
UD5. La direcció de Màrqueting. 5.1. Introducció. 5.2. La direcció estratègica de mercat. 5.3. Planificació estratègica.
UD6. Implantació dels plans operatius i revisió i control dels resultats. 6.1. Implantació dels plans d'operació. 6.2. Revisió i control de resultats.
Mòdul II: La publicitat aplicada a la petita i mitjana empresa:
UD1. Introducció 1.1. El màrqueting: concepte i determinants. 1.2. Instruments del màrqueting. 1.3. La direcció del màrqueting. 1.4. Plans operatius
UD2. La segmentació 2.1. Concepte. 2.2. Models i nivells de segmentació. 2.3. Classificació de clients
UD3. La segmentació de mercats industrials 3.1. Introducció. 3.2. Identificació dels mercats industrials. 3.3. Mètodes de segmentació. 3.4. Avaluació de la situació competitiva de l'empresa
UD4. El posicionament. 4.1. Concepte. 4.2. Factors de determinants del posicionament. 4.3. Posicionament de producte i posicionament de consumidor. 4.4. La diferenciació
UD5. De l'posicionament a la idea venedora 5.1. Tipus de posicionament. 5.2. El programa de creació. 5.3. La idea venedora
UD6. La campanya de publicitat. 6.1. El brief. 6.2. El briefing. 6.3. La USP i la Copy Strategy 6.4. investigació publicitària
UD7. Missatge publicitari. 7.1. La decisió del pressupost publicitari. 7.2. La decisió del missatge
UD8. Mitjans per comunicar el missatge. 8.1. Elecció del mitjà publicitari. 8.2. Elecció dels suports dins del medi. 8.3. La decisió del temps d'emissió i el lloc geogràfic. 8.4. El màrqueting directe: concepte i tipus. 8.5. El màrqueting directe: El mailing i el telèfon 8.6. El màrqueting directe: Publicitat directa
Aquest curs consta de 14 activitats didàctiques, 2 proves d'avaluació global, 8 vídeos de professorat, 1 cas pràctic i 2 continguts interactius com a suport a la formació.
Xavier Folguera
Consultor especialitzat en l'àmbit del màrqueting i comunicació integral, amb àmplia experiència en màrqueting digital.
Inici
12
Febrer
2020
Final
15
Maig
2020
Hores
80